donderdag 11 april 2013

Verliefd?



Ben ik verliefd?
Een tijdje terug vertelde ik al over mijn verliefdheid voor een tafelkleed (paaskleed). Verliefdheid moet bij mij dus wel betaalbaar zijn anders is dit meissie vertrokken.
Wel ik heb denk ik vandaag een nieuwe ontdekt. Het weet telkens  zich op te dringen en mijn aandacht voor zich op te eisen. .....en ik ga overstag en laat me verleiden.

Dames, de mossstich, oftewel granietsteek heeft het weer voor elkaar. Het zit nu ,na mijn paasmandjes, ook al in mijn eerste tas!
Was het liefde op het eerste gezicht? Nou nee, ik leerde hem kennen bij Wieke van Keulen, de derde steek van haar haakrol. Door velen verguist, want het haakwerk werd opeens smaller, en dat was toch eigenlijk niet mooi. Sommigen hebben daar een oplossing voor gezocht. Ik ook, ik ben vierkantjes gaan haken. Maar ik begreep Wieke wel, op deze manier kan je meteen zien hoe de steek werkt. Door mijn vierkantjes kan ik het ook nog steeds zien. Maar leuk die granietsteek, nneee, echt niet.

Toen kwam ik op pinterest een interessante sjaal tegen, het leek wel geweven, hmmmm, interessant.....hè, dat is die steek van Wieke.

Dat ging ik natuurlijk meteen proberen, allerlei kleurtjes, het maakt niet uit wat je gebruikt, alles mag! LEUK!!!
En zo langzamerhand heeft ie mijn hart veroverd en ik ben nog lang niet klaar met deze steek.

liefde?


Misschien wel ja,

Groetjes Mariet



4 opmerkingen:

  1. Zo zie je maar dat liefde kan groeien hé...
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo ziet het er ook erg leuk uit gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Mariet, wat een superleuk verhaal. In kleur is deze steek ook veel mooier en heel grappig wordt het ook als je om de 2 rijen van kleur verwisseld. Fijn weekend. Groet, Wieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat had ik dan nog niet geprobeerd. Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen