zondag 28 april 2013

Achterpand in groningen en brandende vraag!




Gisteren had ik een vrije middag. Ik wist dat Wieke van Keulen in 't Achterpand in Groningen was, maar eigenlijk moest de tuin ook een beurt krijgen. Tja wat doe je dan.......op naar Groningen.
Ik was een beetje laat, maar de dames zaten gezellig te keuvelen en ik kon zo aanschuiven. Ik denk dat ik twee uur later weer ben vertrokken. Het was nl. Erruug gezellig.
Ik heb geleerd over blokken, wel of niet in de punt van een shawl beginnen te breien, Over dat je van alles kan verven, en dan tot hele mooie dingen komt. Ik vond dat bamboegaren erg mooi. Volgens mij zat Elma tunisch te haken,maar ik ben er geeneens aan toegekomen om haar daar naar te vragen, wat ik wel had gewild. En natuurlijk heb ik de spinwheel shawl van Wieke mogen bewonderen, die in het echt nog mooier is!



 Janeth van 't Achterpand had nog prachtige shawls van Cristel Seyfart hangen. Ze heeft ook een prachtige winkel. En ik heb een setje knit-pro rondbreinaalden gekocht.( als eerste stap naar deze shawls, want die gaat bij mij waarschijnlijk wel 10 jaar duren. Je ziet de drempel is bij mij nog een beetje hoog). En Eucalan, daar ga ik mee blokken. Nieuwe term die ik geleerd heb, haak-of breiwerk vochtig maken en dan op handdoeken spelden, zodat het model mooi naar voren komt, en dan laten drogen.

Nee, ik had geen werkje bij me. Ik zie mijn bijna 600 blomkes, die ik toch wel met inspanning aan elkaar zit te haken. Nee goed besluit om die niet mee te nemen. Dan had iedereen in plaats van gezellig te kletsen op handen en voeten over de grond moeten kruipen om te zoeken naar Mariet haar blomkes, die natuurlijk overal en nergens aan waren blijven hangen!


Maar jongens of eigenlijk meisjes, ik had een brandende vraag: hoe krijg ik mijn blomkes mooi aan elkaar. Ik ben al begonnen met ze aan elkaar te zetten met katoentje met naald 1,5. Ik dacht,...dan vul ik het later wel op met iers haakwerk. Maar ja, dat heb ik nog nooit gedaan....en zo simpel is het dus nog niet, althans ik zie het nog niet. Dus suggesties van jullie kant?

Het wordt een shawl


Of is blokken misschien voldoende?

Lieve groet Mariet

Ps zie je al die draadjes die ik moet afhechten, 2 per bloem....1200.....




2 opmerkingen:

  1. Wat gezellig en leerzaam zo'n middag. Goeie keuze gemaakt, die tuin loopt niet weg. Helaas kan ik je niet helpen met je brandende vraag, ik ben ook nog maar een beginner. Groetjes Marion

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Marion, leuk dat je meedenkt, ik denk dat ik al anders had moeten beginnen, maar ja.... Eerst misschien maar een cursus iers haken gaan volgen. Ik ben al begonnen met afhechten en dan knapt het ookal een stuk op. Veel plezier deze week hè! Gr. Mariet

      Verwijderen