dinsdag 26 maart 2013

Verscholen.......

Dinah heeft elke week een challenge, en deze week was het laten zien van verscholen bloemen. Ik heb ook wel een paar. Mijn Kerstrozen, helaas, zo triest, ik wil geen foto plaatsen, de plant kan nl. tegen vorst, de bloem niet. Al mijn Kerstrozen liggen triest op de grond, behalve de standaard- kerstroos, die laat zich door niets of niemand kisten.( zie foto boven)


Deze grote crocus "Ruby giant" lekker veilig tussen de judaspenning( die hopelijk dit jaar paars is)

De gewone crocussen ( paars is altijd het eerst)trekken zich nergens wat van aan!

En deze "cream beauty"vindt ook alles best....

Deze is mijn lievelingetje " tricolor" heeft ook de mazzel dat hij dicht tegen het huis aan staat.
Een keukenlaurierstekje overleeft daar tot nu toe ook alle winters( gelukkig maar)

Maar het is echt guur koud hoor, alles is heel laat en ik hou mijn hart vast voor de bloesems, alle al aangelegde knoppen enz. Maar ik weet ook, dat de natuur je elke keer weer blijft verbazen, volgende maand weten we meer!
Toch is er nog wel iets erg verscholen, ze hadden geen zin in dit winterweer en wachten en wachten...
En wachten.....
....veilig in mijn bijkeuken. Ik geef ze groot gelijk!

Klein-beetje-voorjaars-groeten,
Mariet


Geen opmerkingen:

Een reactie posten