donderdag 28 maart 2013

Paasfreubelen

Nog veel viooltjes te gaan
Mijn kippetjes moeten nog in elkaar gezet worden


Paaseitjesmandje met mossstich, of tewel de granietsteek


Lekker in de zon, die helaas zo af en toe wegschiet, een paasupdate. Jullie zullen wel denken, jee wat ben je van de week actief. Ja, luitjes, maar heus dat is wel tijdelijk, zoveel bloggen is niet goed voor mijn ramen( die nog steeds gewassen moeten worden) dus vanaf volgende week gaat de snelheid van berichten weer drastisch omlaag.

Vanochtend mijn dochter naar school gebracht, zo leuk. Ze is dus 10, maar voor het paasontbijt mogen ze nog in pyama naar school komen. Daar werd dus erg over nagedacht, natuurlijk eigenlijk een nieuwe pyama. Ok, .....dat werd natuurlijk zomergoed, die ze toch moest hebben ( mama is wel lief, maar niet gek) En natuurlijk was het vanmorgen wel erg koud, dus toch maar die pyamabroek?..... Tja er zaten natuurlijk ook jongens in de klas....uiterlijk erg belangrijk.....om dus een lang verhaal kort te maken, dochterlief ging in haar sportkleding, kon toch ook wel voor een pyama doorgaan, met danwel weer haar pantersloffen( volgend jaar wel een panterpyama ,hè mama.) ja hoor.! Op het moment dat ik zeg dat ik deze dan wel ga haken, krijgen we waarschijnlijk een heel ander gesprek.

Het eitje ( vind mijn dochter errug lekker) werd gisteravond al klaargelegd, want die ,moesten we zeker weten niet vergeten! Uit de paasdoos kwam dit jaar weer een hazemasker en ja hoor, die ging ook op. Wauw! Om 8 uur moesten we op school zijn.

Maar het was erg rustig op straat en de vertwijfeling sloeg bij dochterlief  een beetje toe. We zagen goedgeteld 1scholiere in pyamabroek langs rijden.Misschien was het toch geen 8 uur. Mama moest nog maar een rondje rijden.....wel helaas is deze mama niet zo: kijk maar of de deur van school open is , dan ga je de juf maar helpen, de rest zal zo wel komen.

 Ik zie mijn dochter aarzelend naar de schooldeur lopen, ja , hij is open....ze kijkt nog een beetje weifelend naar mij en zwaait. Ze stapt naar binnen, maar niet voordat dat ze haar hazemasker, nonchalant ,niemand heeft het nog gezien, van haar hoofd trekt.

Dochterlief, ik ben weggereden met een glimlach op mijn gezicht, dankjewel!


Paasgroetjes
Mariet


PS update bloemenkleed; ik heb de laatste bloemen gehaakt, al met picotrand,want ik was elders.
Nu de rest nog. Ik hou jullie op de hoogte!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten