zondag 6 april 2014

Dear jane????????




                                                                           Ojee,

Zondag is bij ons altijd sloom, lekker dingen doen waar je anders niet aan toekomt of gewoon helemaal niets. Surfen op internet hoort bij helemaal niets doen.
Vandaag ben ik gestrand bij het quilten. Ik geloof via het bericht van Annelies. Zij had een pracht van een quilt, een Dear Jane, gemaakt. Nu zie ik pas dat het een kerstquilt was. Prachtig en het heeft ook tijdens een festiviteit in Nantes gehangen. (Hoe cool). Dit was ter ere van het 150 jarig bestaan van dit bekende kleed.

En ja hoor van het ene kwam het andere. Na verschillende jaren al zijdelings iets met patchwork te doen, ben ik toch wel geïnteresseerd. Ik wil al een tijdje een voorjaarskleed maken of misschien iets op mijn nieuwe bed. MAAR JA , WAT DAN????? Het probleem is dat er weer veel teveel is om uit te kiezen. Alles is mooi. En eigenlijk wil ik mijn eigen stoffen gaan (op)gebruiken. Quiltstoffen zijn prachtig, maar ook erg duur! En .....ik heb natuurlijk nul ervaring.......(maar altijd veel zelfvertrouwen, scheelt wel hoor)

Ach waarom niet meteen met de Dear Jane beginnen? Oeps....ik heb het gezegd. Met mijn eigen stofjes( nog erger). Maar ja, denk ik dan weer, zo heeft jane het toch eigenlijk bedoeld. Ik begin gewoon. Een voordeel is dat quilten van de Dear Jane , jaren duurt, komen we er pas na jaren achter of het wel of niet gelukt is. En ach, dan zijn jullie mijn poging allang weer vergeten!



                                                  Fijne zondag!

1 opmerking:

  1. Oei, dan gaan we nog jaren moeten wachten eer we resultaat gaan zien ;-)
    Veel plezier met het maken ervan...
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen