zondag 30 maart 2014

Inhaalslag fair isle van Wieke



Vorig jaar al naalden gekocht, want mijn doel is om nog een zo'n bloedmooie trui met fair isle te breien.
Ik ben van het snelle, dus de factor tijd schrikt me enorm af.
Maar vandaag hen ik al mijn moed bij elkaar geraapt, want  wieke is met een fair isle sample begonnen.
Een begin nietwaar en met meer mensen breien, is zoiets als gedeelde smart en motivatiedrive

Dit is mijn materiaal en nu ik al verder ben, realiseer ik me dat het te weinig is, maar ik heb niet meer( komt wel vaker voor in mijn werkjes, niet waar), dus dat wordt weer kreatief zijn!
( volgens mij doe ik het erom)





Dit is het resultaat tot zover. Wat denk ik?


- langzaam is niet erg. Continentaal breien heb ik vorig jaar geoefend met mijn wingspansjaal( nee zoek niet, heb ik nog geen fotos van geplaatst). Nu is het gewoon een kwestie om de andere draad meenemen.
-mohair is niet handig om mee te beginnen.( maar wel mooi)

-ik ben nog geen fan van mijn Knitpro-breinaalden

-ik ben er van overtuigd,dat die mooie TRUI er in de toekomst gaat komen

-een planning van te voren is handig, omdat hoeveelheid wol toch wel belangrijk is


De mijne gaat een sjaal worden, ik heb ongeveer 100 Steken, dus minder dan die van Wieke . Hij moet ongeveer 2 meter lang worden, maar dat hangt van mijn wol af. 
Ik ben enorm  fan van mijn  inbreiwol. Ik had er nog nooit mee gewerkt. En ik weet zeker dat er veel kwaliteitsverschil tussen zit. Maar helaas, deze is er dus niet meer. 

Kijk bij WIEKE

2 opmerkingen:

  1. Leuk dat je een bezoekje aan mijn blog hebt geplaatst, en natuurlijk kom ik ook graag even bij 'langs'. Ik ben een echte fair-islefan (heb je mijn grannyplaid gezien?) en viel meteen voor je eerste berichtje. Wat leuk dat je 'de draad hebt opgepakt' en ook met deze techniek aan de slag gaat. De kleuren vind ik prachtig! Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat met je sjaal en ga me aanmelden als volger. Groetjes en heel graag tot een volgende keer
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey , wat leuk, ik ga meteen even bij jouw granny plaid kijken!

      Verwijderen