zaterdag 2 februari 2013

Zomerdeken

Gisteren ben ik begonnen aan de zomerdeken voor het bed van mijn dochter. Wat mensen  moeten weten is dat het niet het allermakkelijkste is om te bedenken. Maar haar oude patchworkdeken is ongeveer 7 jaar oud en stamt uit de tijd dat alles roze moest, ja, er was toen maar een kleur in het leven van mijn dochter, roze. En laat dat nou moeders minst favoriete kleur zijn, maar je raakt er aangewend  hoor, ik geloof dat ik zelfs in die tijd een roze gekleurde  glazen bloempot had en natuurlijk roze handdoeken in de badkamer( geverfd, want kopen ging me te ver).
Maar dochters werd ouder en smaken veranderen, alles moest blauw( ook geen favoriet van moeders). Gelukkig waren dolfijnen ook favoriet en kon mama de boel een beetje ombuigen naar zeeblauw, kan mama heel goed mee leven! Dus grote dolfijnen op de muur en curacaoblauw op de muur.
Ondertussen wordt het leven van mijn dochter sinds een jaar bepaald door paarden. Maar ja paarden zijn vaak bruin en bruin is volgens dochterlief erg saai, behalve als het een paard is........ Gaan we dan  naar paarden ipv een dolfijnenkamer? Nee vindt dochter, ze voelt zich helemaal happy in haar dolfijnenkamer, als er naast de dolfijn, maar een paard op haar deken komt, dus zoiets als dolfijn aan de bovenkant en een groot paard aan de onderkant............

Snappen jullie zo langzamerhand mijn dilemma's

Dus mama vraagt dochterlief niet meer, laat haar kleurtjes uitzoeken in de wolwinkel, ze kiest allemaal zeekleurtjes ( bruin is saai toch). Gisteren begonnen aan de bloemen van Wieke. (Bloemen zijn te iekkkk volgens mijn dochter). Mijn dochter kwam van school thuis en mama had een paar dingetjes gemaakt. Mooi gesorteerd in een handige stoffen lade van de Ikea.        ..........Oooo wat mooi mama,...



 Ja soms moet je dus niet meer vragen ,maar het handig aanpakken( niet mijn sterkste kant, ik geef het eerlijk toe, maar ook ik ,wordt blijkbaar wijzer)!!!!!!!!

Happy mama groetjes


Mariet

PS. Zijn er mensen die ook een kleed maken naar aanleiding van deze bloemen. Ik ben benieuwd naar jullie resultaten en tips. Schrijf je me?






UPDATE:

Tip: probeer zoveel mogelijk mee af te hechten, anders wordt je later schreeuwend gek.( ik was een beetje laat toen het kwartje viel)
Snelle calculatie voor een een-persoonsbed: zeker 40 bollen, dus restjes is handiger, maar ja deze mevrouw had haar zinnen gezet op een zeemeerminnenkleed......voor deze keer dan...
Ik ben nog aan het dubben over de kleur waarmee ik de bloemen wil binden, maar ik denk dat het de lichtste kleur wordt.

Happy flowering,

Mariet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten