zondag 2 maart 2014

Heyhey




                      HEYHEYHEYHEY,      

HEYHEYHEYHEY,


 Wauw,....dat is lang geleden, ik had geen idee, de tijd is gevlogen.
Nog steeds bezig met veranderingen en opruimen. Ik had weer veel dozen klaar staan om weg te doen. Een bank uitgezocht, ik vind 'm eigenlijk duur, dus bestellen nog maar even uitgesteld.

Een filmcyclus in de kerstvakantie, een prachtig mooi huis, maar vooral de inrichting pakte me.
En dan een bezoekje in het buitenland, ze hadden een groene keuken, met oranjebruine hout. Deze was duidelijk niet bij een keukengigant gekocht. WAUW!!!! Dat vond ik toch mooi!!!!! En het laat me niet meer los.

Weg ideeën om alles volgens de standaard mode in te richten. 
Vorig jaar september via marktplaats een dressoir en hoge kast gekocht, 180 euro samen. Ik wilde ze met Annie Sloane gaan verven, grijs.....  Deze moesten naar de garage voor de opbergruimte......maar de garage was nog niet op orde ....en ja, ze waren wel zo groot, eerst maar in de woonkamer dan, schoongemaakt en opgepoetst.  Het gekke is, dat ik dezelfde kasten 16 jaar geleden had uitgezocht voor de inrichting van mijn nieuwe huis, niet gekocht, want mijn aanstaande had twee joekels van nog op te knappen kasten. Die zijn nu inmiddels verdwenen en nu staan via een zeer gekke weg 'mijn kasten' in de woonkamer. En ze staan er nog steeds, nog geen verflaagje te bekennen, want ze zijn handig en ik vind ze mooi. Nog steeds...... Het zet je aan het denken. Ik had er toen zo denk ik, rond de twee duizend euro voor moeten betalen( hou de omrekenkoers van gulden naar euro even te goed. De gulden van toen is toch gewoon euro gaan heten niet waar?) Nu heb ik ze staan voor 180 euro. 
Iedereen doet ze de deur uit, maar ik vind ze mooi..... We leven in een wegwerpmaatschappij van mooie dingen.

Ik ben ook geen heilige, ik koop ook best heel veel. Ik hou nou eenmaal van mooie dingen, maar ik ben ook wel iemand die nadenkt. Nadat al iedereen een flatscreen lijkt te hebben, mijn ouders  waren zelfs eerder, heb ik er nu ook één, maar wel een kleintje hè. Maar dan eigenlijk alleen maar omdat die andere zo'n bakbeest was en ik daar een vreselijke hekel aan had. En ik heb ook geen espressomachine,  alhoewel ik volgens mij ik de grootste kofieleut allertijden ben. Toen de Senseo kapot ging ben ik overgegaan op een thermoskan met filter en koffiebonen. Ik had me al jaren geërgerd aan al die koffiezetapparaten, met al hun kuren. Nu heb ik alleen te maken met mijn eigen kuren, zoals bijvoorbeeld teveel water opschenken....

Maar goed dat wilde ik eigenlijk allemaal helemaal niet vertellen, ik wilde vertellen dat ik een beetje door het jaren'70 virus geïnfecteerd ben. We krijgen namelijk een haard. Al jaren een wens van mij. Dus dat dressoir verdwijnt straks toch wel echt naar de garage, maar wordt daar wel gekoesterd .
 Maar ja, hoe gaan we dat doen? En dat is nou echt mijn afdeling, uitzoeken, ideeën opdoen, gaan kijken enz,enz. (Leeuuukkkk!....) pinterest werd weer tevoorschijn gehaald. En wat denk je, al die strakke inrichtingen, ala Piet Boon, prachtig! Maar het wordt niet zo clean. Ik wil jaren '70..... Ik , die altijd een vreselijke hekel aan deze tijd had. IK BEN OM! 
Kunnen eindelijk al mijn planten een plek vinden, een hele goede reden om pro-seventies te zijn.
Een inspiratie is bijvoorbeeld Orla kiely met haar kleurenpalet en Zuidamerikaanse invloeden, veel groen en veel hout en heeeeel veel planten. En ik denk dat die ene kast niet grijs gaat worden, maar ........
                                                         Groen


Fijne zondag!


Ps ik moet echt weer opnieuw beginnen, hoe ging dat ook al weer het met de fotos, vandaar deze kale tekst

2 opmerkingen:

  1. Leuk weer een berichtje van je te lezen, tenslotte ben je mijn eerste volger.
    Volgens mij ben je alleen maar met leuke dingen bezig in je huis dus dat bloggen komt wel weer. Het is ook veel leuker om je eigen stijl te volgen en niet wat 'de trend' is. Succes er mee en ik kijk uit naar eventuele foto's
    Groetjes Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je zalig bezig met alles terug te inrichten. Ben wel benieuwd hoe je nieuwe (tweedehandse) kast eruit ziet.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen