zondag 2 juni 2013

Deze week....



Deze week was druk in de tuin, veel paardrijden , zomerbloemen binnenhalen en de overgebleven planten van vorig jaar naar buiten brengen en vooral genieten van de tuin. Ik heb een nieuwe grasmaaier, een duwer, een handmaaier dus. Volgens mij ben ik de zo'n beetje de laatste op de wereld met zo'n ding. De verkoper moest 'm ook ergens uit het archief opdiepen. Maar wat ben ik er blij mee. Het is een husqvarna en loopt alsof het een naaimachientje is. Wat heb ik op elektrische tegen? Heb je wel eens in de tuin gezeten en echt geluisterd naar de omgeving. Juist, ik vind dat elektrische maaiers een vreselijk irritant geluid maken, al het elektrisch tuingereedschap eigenlijk. Ik ben overstag gegaan voor een elektrische heggenschaar om dat met de hand knippen niet meer te doen was en ik gevoelig ben geworden voor een tenniselleboog, maar eigenlijk.......tja ,ach zo heeft iedereen wel zijn commentaar op de wereld om zich heen of niet!? Er wordt mij teveel geragd in de wereld, nergens is meer rust of tijd voor.

Maar ook ik beken schuld.
Ik heb zelf een dure Janoma naaimachine gekocht, terwijl ik natuurlijk ook veel met de hand kan naaien en daarbij ook nog een lockmachine......alsof het niks is. Maar wat ben ik daar toch weer blij mee. Gauw een koningsdagkleedje op het laatste moment in elkaar geragd, omdat twee dagen voor het feest opeens ieder in rood wit blauw moest verschijnen.
 


En deze week toch maar weer wat kleertjes in elkaar geflanst. De laatste tijd kijk ik , als ik winkel, wat het eigenlijk voorstelt,want laten we eerlijk zijn, soms zijn het gewoon twee lappen stof simpel aan elkaar genaaid. Dat kan ik ook wel.
 De andere kant is weer dat ze vreselijk mooie kleertjes van stoffen hebben , die ik zo niet bij onze stoffenhenkie kan krijgen. En dan de versieringen, bandjes en dergelijke, vreselijk duur, voor die prijs kan ik in de winkel soms een mooi shirt kopen.
Zo begint het voor mij een beetje een sport te worden, kijken hoe ik met weinig centjes ons en het huis leuk kan aankleden. En ik vind het een eerrrrrug leuke sport!

 Ik heb eens bedacht, als ik naar de sportschool ga om me happy te voelen, kost het me per maand aardig wat geld. En voel ik me dan echt beter? Nee, want er loopt er altijd wel weer eentje rond die het nog beter doet of er beter uitziet, niet tevreden over jezelf is dan weer snel geboren.  En dan rag ik mezelf nog verder af om dat doel dan maar weer te bereiken.
.En je kan natuurlijk ook niet in een gewoon tshirt komen want alles moet wel transpiratieproof zijn en je moet er natuurlijk wel hip uitzien en dan natuurlijk nog de sportdrankjes om je energievoorraad weer op te laden(?, die wou je toch net kwijt) want anders kan je wel, ja wat eigenlijk.....Serieus,  welk gezond denkend mens heeft nu 5 paar sportschoenen in de kast staan en zweten is echt normaal hoor en die sportdrankjes zijn gewoon hartstikke slecht.
Ben ik dus mee gestopt, het is pure commercie en al die sportblessures, zorgen weer dat ik in de lappenmand terechtkom.

Op dit moment is onze schooljeugd weer in beeld omdat er teveel blessures zijn. ZE BEWEGEN NIET GENOEG! Wat een flauwekul, ze gaan op zijn minst allemaal twee keer in de week sporten, en iedereen is bloedfanatiek, men moet minstens op topsportniveau acteren anders stelt het niets voor. Ik was met mijn tenniselleboog ( van teveel fanatiek schoffelen) bij de fysio en ik herkende de vorige client, afkomstig uit een bloedfanatieke sportfamilie,waar middelmaat niet getolereerd wordt. O, zegt mijn fysio, ja de hele familie komt hier, ze hebben allemaal blessures.
Het is maar dat je het weet.....
Ik maakte toen nog een grapje, dat sporten dus eigenlijk helemaal niet zo gezond was. Tja van die kant had mijn fysio het nog niet bekeken, maar ja het leverde wel heeeeeel veeeeeel werk op!


Dus ja, ik probeer wat meer te fietsen, meer te wandelen, maar vooral meer rust
te nemen in de dingen die ik doe, ik probeer ervan te genieten. En dat lukt denk ik aardig. Er staat gras tussen mijn mooie bloemenborder. Had ik natuurlijk moeten wieden, maar nu staat het zo leuk tussen de bloemen, net een boeket, dus dat wieden komt later wel. En gisterenmiddag in plaats van op een sportveld staan te raggen , zat ik achter mijn naaimachine en mijn dochter zat aan de andere kant. Samen met de radio meebl^eren  en " dingetjes doen".

Jee,
Wat een lang verhaal om jullie mijn resultaat te laten zien van mijn vorig weekend. Volgens mij zat mij deze week wat dwars.!

Nou hier komt het dan:


Ik heb deze zomerjumpsuit verlengt met twee haarbanden van de wibra, en versiert met een bloemetje van ellebel

Oja,.....he,.....

De rest komt vanavond, want we gaan ontbijten en straks naar de zondagochtendfilm  "Epic" met een gratis kaartje.......en op de fiets!

Fijne zondag,

Mariet

1 opmerking:

  1. Ja, Mariet, je maakt er een hobby van hé om zo van alles uit te zoeken wat je leven goedkoper kan maken. Soms doe ik het ook, maar zo als je zelf zegt, bij een naaimaschiene of overlock, ja dan is het wel eens zoek .
    Geniet nog van de mooie dingen die je hebt gemaakt.
    Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen