maandag 28 januari 2013

Haakrol van Wieke

Ik ben weer bij!
Mijn struikelblok, blok aan mijn been, steen op mijn maag, was de baksteensteek.
Ik kreeg deze er niet uit, ik vind hen SAAAAAAAIIIIII.
Komt door mijn wol, ik geef het meteen toe.
De vele variaties van vasten zorgden ervoor dat ik niet echt vrolijk van mijn handwerk werd. Mijn vorige projecten met deze wol zijn allemaal gestrand, omdat ik het zo SAAAAAIIIIIII vond.

Maar ik ben niet iemand die snel opgeeft, dus had ik bedacht ik ga wat spice toevoegen
Oja, ik had ook nog bedacht dat ik een stoffen achterkant zou gebruiken van een plaid, die ik ookal vreselijk SAAAAAAIIIIIII vond. Volgen jullie het nog of ben ik jullie al kwijt?

Anyway
Met Mandela-haakwerk ga ik mijn kleed opspicen. Ik heb nog niet veel mandela's gevonden, maar dat komt nog wel.
Dus ik gisteren naar de Wibra( dit kleed is low-budget) en heb een aantal kleuren Saskia gekocht.(vind ik wel lekker haken, en lekker goedkoop)
Ze liggen nu voor me.
......tja....wat denk je.......juist....SAAAAAAAAAAAIIIIIIIII.
KOMT DIT NOG GOED?

Ik weet het niet, ....maar ik ben in high spirit, deze week had Wieke de stersteek, en die vond ik toch leuk!
haakt lekker weg ,Wieke kan je die er nog niet eens stiekem tussen zetten?

En mijn saaie kleuren zijn ze nog steeds een probleem?
WELNEE, ze zijn een uitdaging!

Een kloddertje hieeer, een kloddertje daaaaaar.......
Heus komt allemaal goed!!!!!


Mariet




Update
Ondertussen zijn de plannen veranderd, ik had hele leuke ideeën ,maar zet dit nog even in de ijskast. Ik ga wel meedoen met Wieke, maar verwerk het in mijn eigen project. Dit wordt dus een stapeltje ipv een rol. Ik gebruik wel elke keer 30 lossen om te starten, maar maak elk stukje vierkant. De bedoeling is om er een deken van te maken. Ik was al begonnen met granny squares te haken en wil deze "haakrol" gebruiken om aan te vullen, ik heb al wat ideeën . We zien wel hoe het gaat worden....


Groet Mariet










Hey allemaal,

Vandaag begonnen met de haakrol van Wieke. Lijkt me handig zo'n naslagwerk, want eerlijk gezegd, ik ben autodidact wat haken betreft. Ooit heeft mijn tante, vorig jaar helaas overleden, mij in onze schoolvakanties haken geleerd. Bij haar moest ik kettingen haken van lossen om het te leren. Zelf haakte ze kussens in de beroemde jaren-70 kleuren, die nu grappig genoeg weer helemaal in zijn. Ze moest eens weten hoe hip ze dus eigenlijk nu is, ze zou er vreselijk om moeten lachen( maar ondertussen glimmen van trots). Een patroon heb ik van mijn hele leven nog nooit gevolgd, ik haakte gewoon zoals het uitkwam. Mijn barbiepoppen waren een grote inspiratie,maar het moest natuurlijk wel passen en vooral zwierig zijn à la sissi-jurken. Daarna raakte het haken op de achtergrond, we gingen truien breien. Toen ik zwanger was, heb ik nog veel randjes gehaakt om iets af te werken,maar daar bleef het ook wel bij. In december wou ik eens een grote opruiming houden. Ik kwam bolletjes wol tegen, die ik allang vergeten was. Zonde om ze zo weg te doen, daar kon nog wel een sjaal van gemaakt worden of een muts......."maar even op internet kijken of er iets leuks op staat om te maken". En mijn ogen werden weer geopend voor alle mogelijkheden die er waren, mijn oude creatieve hart maakte weer een sprongetje naar de oppervlakte en is tot nu toe alleen maar harder gaan kloppen. Zoveel mensen, die het haken en breien ook leuk vinden, geweldig! Het geeft enorm veel energie. Dus ik ga weer, heb zelf genoeg ideeën, maar "go with the flow", haak zoals me dat uitkomt..... En vandaag is dat dus de haakrol van Wieke.

Goede week iedereen!

Mariet

Ps. tips betreffende linken maken naar andere bloggers zijn welkom, want ik ben er nog niet helemaal uit. Ook wil ik graag de "recycleer button" van boomie blogt, maar ook dat lijkt me maar niet te lukken.tg t



Geen opmerkingen:

Een reactie posten